Дисграфія
Є специфічним розладом писемного мовлення, яке проявляється в стійких помилках. Вона виникає при порушенні формування нервової системи, перешкоджає опановуванню навичками граматичних особливостей мови


Дисграфія
Є специфічним розладом писемного мовлення, яке проявляється в стійких помилках. Вона виникає при порушенні формування нервової системи, перешкоджає опановуванню навичками граматичних особливостей мови
Причини
Причини
Дисграфія проявляється у вигляді стійких, типових і повторюваних помилок в письмі, які не зникають самостійно, без цілеспрямованого навчання. При дисграфії також погане читання і сприйняття.
Діти з такою проблемою зазнають труднощів при засвоєнні матеріалу. Проте вони не відчувають інших проблем академічного характеру та їх інтелектуальні здібності повністю зберігаються.
  • перинатальні чинники
  • нерівномірний розвиток півкуль головного мозку
  • спадкова схильність
  • раннє вивчення іноземної мови
  • захворювання в періоді новонародженості
  • перенесені травми та інфекції в ранньому дитинстві
  • авторитарне виховання в сім'ї
  • перегляд телевізійних програм в ранньому дитинстві
  • захоплення комп'ютером
  • неврологічні проблеми (тики, гіперзбудливість)
  • дитина - лівша
  • дитина - переучена лівша
  • двомовна сім'я
  • порушення пам'яті та уваги
  • шкільне навчання з 6 років
  • дислексія
Симптоми
Симптоми
Залежно від форми, можуть проявлятися такі ознаки
- нездатність розпізнавати схожі звуки п-б, д-т та інші;

- нездатність розпізнавати написання схожих графічних елементів (З-Е, Р-Ь-И, І-Н);

- недописування закінчення слів;

- заміна розташування складів (вікно-онко);

- нездатність застосовувати в письмі узгодження відмінків (добрий мама, машина);

- нездатність писати окремо або разом прийменники (при ходити, приньому).
Всі ці симптоми потребують консультації фахівця. Дуже важливо провести диференціальну діагностику даної патології від звичайної неписьменності, яка може бути наслідком психологічної занедбаності, що може зробити тільки кваліфікований логопед. У разі якщо це дисграфія – діагностика показує виражені помилки, що мають стійкий характер.
Діагностика
Діагностика
Діагностувати дисграфію може логопед, але за потреби може бути потрібна консультація інших фахівців: психолог, невролог, ЛОР, офтальмолог. Вони допоможуть виключити дефекти органів зору та слуху, також психічні відхилення. Після цього логопед може встановити дисграфію та визначити її вид.

Діагностичні заходи завжди проводяться комплексно і поетапно. Аналізуються письмові роботи, оцінюється загальний і мовленнєвий розвиток, стан ЦНС, органів зору і слуху, мовної моторики й апарату артикуляції. Для аналізу писемного мовлення фахівець може запропонувати дитині переписати друкований або написаний від руки текст, записати текст під диктування, описати по малюнку якийсь сюжет, почитати вголос. На основі отриманих даних складається протокол, і лікар робить висновок.

В діагностиці величезну роль грає і час, в який вона проходить. Найкраще звертатися за консультацією в мінімально можливому віці (краще ‒ в дитячому садку), щоб мати можливість почати коригувати відхилення на його ранніх стадіях. У разі якщо в дитинстві необхідні заходи прийняті не будуть, дисграфія проявить себе в дорослому віці, і усунути її буде набагато проблематичніше.
Лікування
Лікування
У центрі «Ноомед» спеціалісти можуть діагностувати та запропонувати програму корекції недуги. В програму можуть включати роботу з логопедом, психодіагностику, Томатіс-терапію.
Вартість
Вартість
Made on
Tilda