Будь-ласка, введіть контакти та наш адміністратор вам зателефонує
Порушення сенсорної обробки ‒ це комплексний церебральний розлад, при якому дитина неправильно інтерпретує повсякденну сенсорну інформацію, що може призводити до проблем з координацією рухів, промовою, поведінкою, навчанням
У клінічній практиці заведено вживати термін «дисфункція сенсорної інтеграції», всередині якого виділяють порушення сенсорної модуляції та сенсорно пов'язані рухові порушення, причому діти можуть мати один або одночасно два типи дисфункції.
Причини
Причини
- Перинатальна патологія
- Спадковий фактор
- Вплив несприятливих факторів навколишнього середовища (хімічні, токсичні впливи та ін.)
- Сенсорна депривація
- Захворювання нервової системи
- Інші соматичні захворювання
Ознаки
Ознаки
Дитина обирає малорухливі ігри, уникає ігор на баланс, самостійно ігри не ініціює
Такі діти побоюються гірок, сходинок, не люблять нові види фізичної активності
Дитина відчуває труднощі при ходьбі по нерівній поверхні
Затримка розвитку експресивного мовлення ‒ дитина небагатослівна
Проблеми з одяганням
Труднощі в списуванні завдання з дошки
Дитина дуже активна, непосидюча
Відсутній страх висоти, падінь
Часто обіймається, ховається
Труднощі в утриманні пози та при одяганні
Швидка втомлюваність і як наслідок неуважність
Дитина виглядає незграбною, несамостійною
Діти часто не люблять за собою доглядати
Дитина може кусати себе, жувати неїстівне, часто їсть руками
Постійно чіпає предмети, людей, накручує волосся на палець
Часто не помічає дрібних пошкоджень
Діти відчувають труднощі в роботі з легкими предметами
Люблять ходити без одягу
Як правило, у таких дітей невиразна мова
Уникають скупчень людей
Дитина вибаглива в одязі і їжі
Уникає рухливих ігор, боїться відкидатися назад
Не любить бруднитися
Лікування
Лікування
Планування занять розроблено з урахуванням індивідуального реабілітаційного плану, складеному при первинному зверненні.
Заняття організовані таким чином, щоб вони стали закріпленням, а згодом і основою перенесення накопиченого матеріалу в практичному самостійному використанні. Тривалість заняття не повинна перевищувати 30-45 хвилин. Для збудливих дітей і дітей з підвищеною активністю тривалість повинна бути скорочена.
Залежно від форми основної патології та супутніх захворювань робота спрямована на вирішення наступних завдань
1
Зменшення психоемоційної та м'язової напруги
2
Досягнення стану релаксації та душевної рівноваги
3
Створення позитивного емоційного фону
4
Стимуляція ослаблених сенсорних функцій (зір, дотик, слух)
5
Розвиток рухових навичок, в тому числі дрібної моторики
6
Розвиток пізнавальної діяльності
7
Активація різних функцій центральної нервової системи за рахунок створення збагаченого мультисенсорного середовища
8
Підвищення мотивації до проведення інших реабілітаційних занять, до розвитку навичок, навчальної діяльності